ЦНАП міста Ромни звертає увагу підприємців на інформацію стосовно «реєстраційного» рейдерства підприємств та пропонує ознайомитись з основними важелями в запобіганні рейдерства Вашого підприємства.
Заволодіння корпоративними правами чи активами юридичної особи, відбувається, як правило, шляхом внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців і громадських формувань (ЄДР) щодо двох позицій: зміни керівника юридичної особи або складу учасників/засновників. Відтак, з метою захисту юридичної особи (особливо, коли йдеться про такі організаційні форми, як ТОВ чи ТДВ) від будь-яких незаконних посягань необхідно передбачити в статуті низку запобіжників, які мінімізують ризики атаки, завадять рейдерам вільно «пройти» на підприємство.
Статут — це головна настільна книга ведення господарської діяльності, яка регулює всі процеси управління на підприємстві, тому при його підготовці потрібно обов’язково звернутися за допомогою до висококваліфікованого юриста, здійснити аудит можливих ризик-факторів, передбачивши дієві антирейдерські запобіжники.
Які ж універсальні запобіжники проти «реєстраційного» рейдерства можна передбачити ?
– У статуті ТОВ чи ТДВ необхідно встановити умову про те, що окремі рішення загальних зборів, скажімо, щодо зміни керівника підприємства, мають підписуватися всіма присутніми учасниками (засновниками), а не тільки головою і секретарем, чи головуючим на зборах. Крім того, можна підняти «планку більшості» для прийняття такого рішення: прописати в статуті, що рішення щодо зміни керівника юридичної особи приймається не «простою більшістю», як це передбачено в профільному законодавстві, а одностайно — всіма учасниками товариства, або переважною більшістю їх голосів.
– Прописати, що голова та секретар загальних зборів мають обиратися із числа учасників (засновників) товариства.
– Також необхідно встановити статутні обмеження для представницьких функцій керівника і внести відповідні відомості до ЄДР. Особливо важливо це зробити для директорів підприємств, які працюють в аграрній сфері і мають великий земельний банк. У цьому випадку необхідно передбачити обмеження для директора, скажімо, на розірвання договорів оренди земельних ділянок. Крім того, можна встановити статутне «табу» на видачу директору довіреностей з тих чи інших питань.
– Не зайвим буде прописати в статуті умову про необхідність нотаріального посвідчення окремого виду договорів (наприклад, оренди земельних ділянок). Більш безпечного правочину, ніж той, який посвідчений нотаріально, в Україні, мабуть, поки не існує.
– Передбачити в статуті ТОВ чи ТДВ наступну конструкцію: «відчуження частки в статутному капіталі відбувається на підставі нотаріально посвідченого договору, невід’ємною частиною якого є акт приймання-передачі частки в статутному капіталі, що подається для державної реєстрації». У цьому випадку державна реєстрації зміни складу учасників юридичної особи у зв’язку із відчуженням частки відбуватиметься на підставі акта приймання-передачі частки в статутному капіталі, який міститиме посилання на нотаріально посвідчений договір. Це максимально убезпечить від підробки документів і протиправного заволодіння часткою в статутному капіталі юридичної особи.
За додатковою інформацією Ви завжди маєте можливість звернутися до ЦНАП міста Ромни за адресою: Сумська обл., м. Ромни, вул. Соборна, 13/71, отримати консультацію від державних реєстраторів в телефонному режимі (05448)5-29-15, надіслати запит на поштову адресу reestr@romny-vk.gov.ua. або фейсбук https://www.facebook.com/Центр-надання-адміністративних-послуг-міста-Ромни-Сумської-області-108111160591832.
Наразі державні реєстратори Світлана Савченко та Ірина Ткаченко чекають на Ваші звернення у сфері державної реєстрації бізнесу, щоб допомогти у вирішенні складних питань та не допустити злочинних дій рейдерів.